Servei Andorrà d'Atenció Sanitària
Recursos Humans
Com el 2012, el 2013 ha estat un any clarament marcat pels esforços en la contenció de la despesa. S'han adequat els recursos humans maximitzant la mobilitat interna i les polivalències dins dels equips assistencials i de suport no assistencial. Les dades comparades dels tancaments corresponents a les despeses de personal del 2012 davant de les del 2013 confirmem una reducció de l’1,28%, un esforç que s’afegeix al ja realitzat el 2012.
Tampoc no s’ha reduït l’esforç per mantenir els nivells de desenvolupament professional. Prova d’això ha estat l’increment important en el grau d’assoliment del pla de formació anyal, que marca un camí de consolidació cap a la planificació de les accions formatives i la seva coordinació. També s’incrementa notablement la formació estratègica, és a dir la formació que agrupa dins d’una mateixa acció formativa diferents col·lectius professionals i unitats organitzatives. Dins de la formació estratègica, voldríem fer menció especial a l’inici d’un postgrau en habilitats directives adreçat als comandaments de les institucions encarregades de la salut, ministeri de Salut, CASS i SAAS. Aquest postgrau permet no tan sols adquirir les tècniques i els coneixements bàsics i necessaris per a la correcta gestió dels equips, sinó que també és un fòrum d’intercanvi d’idees i experiències entre els diferents professionals de la salut. El postgrau en perfeccionament directiu es realitza amb la col·laboració de la Universitat d’Andorra i de la Fundació Universitària del Bages, una institució docent experta en l’àmbit de sanitat.
Completen alguns dels projectes directament relacionats amb la gestió dels recursos humans la implementació del programa de millores socials, encaminat a poder compaginar la vida laboral amb la familiar i promoure polítiques de mobilitat i promoció. També podem remarcar la implementació dels programes de salut laboral, per donar compliment al que estableix la Llei de seguretat i salut laboral i complir una avaluació dels requeriments de salut dins de l’àmbit laboral.
Per últim, volem fer menció de les accions que s’han realitzat durant el 2013 per fer possible la fusió de la Residència Solà d’Enclar amb el Centre Sociosanitari El Cedre. La incorporació definitiva de la plantilla de la Residència Solà d’Enclar, que serà una realitat el gener de l’any 2014, ha estat possible gràcies a la col·laboració dels professionals i la direcció de la residència. Aprofitem aquest espai per donar-los la més cordial benvinguda, sabedors que aquesta fusió comportarà una millora important dins de l’àmbit sociosanitari al país.