Servei Andorrà d'Atenció Sanitària
Sistemes d'informació
La línia de treball de la direcció de Sistemes d’informació l’any 2013 ha estat orientada a tres grans grups de projectes.
Durant el any 2013 es van classificar els projectes del SAAS en Assistencials, Serveis Centrals i Infraestructures de la direcció de Sistemes d’Informació.
Projectes Assistencials
L’objectiu de l’any 2013 per als programaris de l’activitat del SAAS va ser consolidar tota la plataforma, ampliar certes funcionalitats per automatitzar processos i preparar una estructura per a l’eliminació de manualitats i circuits a paper. El detall d’aquests canvis ha estat:
- Estació clínica mèdica/passi visita mèdica (PVM):
- Millores en les plantilles d’anotacions:
- Creació: s’hi afegeixen les definicions dels camps per omplir.
- Selecció: es mostra, en text emergent, el contingut de la plantilla (500 primers caracters).
- Estació clínica d’infermeria:
- Mapa de llits
- Accés directe a l’arbre de creació de documents.
- No es permet crear cap registre si l’ingrés no està confirmat.
- Agenda d’infermeria
- Correccions en la verificació múltiple i en la pauta d’accions.
- Nou test d’Aldrete
- Administració farmacèutica
- Consulta del full d'administració d'episodis tancats.
- Dosi inicial, d'administració immediata condicional, amb codi de color diferent.
- Desglossament de pautes horàries per unitats d'infermeria.
- Text emergent amb les dades de cada administració.
- Parametrització del rang fora d'horari de l'administració.
- Es fan persistents les notes d'infermeria en el canvi de Kardex.
- Millora del temps de refresc de la pantalla.
- Full de valoració
- Inclusió dels nous apartats específics de la llevadora.
- Gestor de peticions:
- Peticions d'ECG d'àmbit ambulatori (hosp. de dia) amb imatges integrades al PACS.
- Resultats de microbiologia: enllaç directe a WebLab
- Es mostra el diagnòstic en la creació de la comanda i a [Detalls de la comanda].
- Atenció Primària:
- Creació del passi de visita.
- Creació del full de valoració.
- Millores contextuals en el lloc de citació.
- Millores en els formularis d'administració oral i parenteral.
- HC Urgències:
- Actualització del web e-PAT (triatge)
- Farmàcia:
- Extensió del Kardex (administració) a totes les plantes d’hospitalització.
- Sociosanitari:
- Fusió d’informació del CSS El Cedre i Residencia Solà d’Enclar.
- Automatització del registre d’infeccions.
Serveis Centrals
Durant el any 2013 també es van reforçar els aplicatius centrals fora dels purament assistencials, per ajudar i donar robustesa a tot el procés de la missió del SAAS.
- Econòmic i financer:
- Posada en marxa de l'IGI a Comptabilitat (JDE) i a Farmàcia (Farmatools).
- Nova aplicació de caixa.
- Prova pilot d'enviament de recordatoris de cites de CEX CVM
- Recursos Humans:
- Control de presència (Dorlet).
- Petició de vacances i permisos.
- Canvis de torn (permutes).
Infraestructures de Sistemes d’Informació:
Durant el 2013 des de Sistemes d’Informació es van revisar/auditar totes les infraestructures del SAAS per realitzar un pla de renovació. Aquesta revisió inclou comunicacions, servidors i les xarxes internes de connexions. Una de les responsabilitats de la direcció de Sistemes d’Informació és la de gestió i control de la seguretat lògica, en què es va preparar el terreny per a la creació d’una governança.
- Seguretat lògica.
- Revisió i auditoria de les transaccions executades dins del sistema.
- Control a l’obertura d’accessos externs a tots els usuaris del col·lectiu de professionals sanitaris.
- Presentació del nou informe executiu per a la realització del pla de seguretat del SAAS.
- Estabilitat i rendiment dels sistemes.
- Seguiment i solució a certs problemes de lentitud i estabilització de l'aplicació central sanitària.
- Petites millores i llistes de gestió per a d'altres direccions del SAAS.
- Extensió de telefonia per IP per aconseguir una disminució del consum i racionalització de les comunicacions de veu i dades.
- Creació de les infraestructures per a la creació del quadre de comandament general del SAAS.
- Suport a l'usuari / Registre d’incidències – peticions:
Com un bloc estratègic tecnològic, es va estabilitzar durant el 2013 el suport a l'usuari tant intern com possibles connexions externes d'usuaris per connectar al sistema.
- Consolidar el servei de Help Desk, per concentrar les trucades i les peticions electròniques per donar ràpidament una primera atenció als usuaris.
- Els indicadors obtinguts durant l’any 2013 són:
- 929 peticions obertes.
- 674 peticions resoltes durant l’any.
- 4.680 incidències obertes.
- 4.308 incidències tancades l’any.
L'elevat nombre de peticions és produïda per un registre més alt de l’activitat per part del servei i pels usuaris.
Electromedicina
- Nous equipaments:
- Compra d’una nova sala de radiologia a Urgències. El concurs el va guanyar la marca FUJI, que va substituir una sala de General Electric de l'any 2000.
- Es compren 2 monitors Fresenius per a Diàlisi que també substitueixen material existent.
- Se substitueix 2 desfibril•ladors per canvi de normativa a Urgencies i SVA.
- S’incorpora per requeriments de l'ISO del laboratori un segon control de temperatura de les neveres.