Servei d’arxiu d’històries clíniques

Servei d’arxiu d’històries clíniques

El Servei d’Arxiu té com a responsabilitat principal vetllar per la qualitat de la història clínica a fi que sigui per als/les professionals sanitaris/es, una eina útil per a l’assistència dels/les nostres usuaris/es.

És el responsable, també, de garantir l’accés dels/les usuaris/es a la seva història clínica proporcionant còpia de la documentació quan aquest/a ho sol·licita.

 

Què us cal fer per accedir a la vostra documentació clínica?

Totes les persones usuàries del sistema sanitari d’Andorra tenen a la seva disposició la còpia de la documentació continguda en la seva història clínica.

Podeu adreçar-vos per correu electrònic o personalment a les dependències del Servei d’Arxiu en l’horari d’atenció al públic per demanar la vostra documentació, i telefònicament si necessiteu més informació o la resolució de dubtes.

Us indicarem allò que necessiteu per poder recollir una còpia de la vostra documentació.

Només s’acceptaran les sol·licituds rebudes de forma presencial o per correu electrònic, i en cap cas les telefòniques.

En cas que la sol·licitud contingui un gran volum de documentació o que sigui necessari la col·laboració d’altres serveis, pot ser que necessitem més temps per la preparació del dossier.

 

Com podeu fer la vostra sol·licitud?

Presencialment:

  • Haureu de dirigir-vos al Servei d’Arxiu i indicar la documentació que necessiteu, presentant un document d’identitat.

Per correu electrònic:

  • Haureu de fer-nos arribar un correu electrònic al Servei d’Arxiu indicant la documentació que necessiteu i adjuntant el vostre número de cens.

Per telèfon:

  • No s’acceptarà cap sol·licitud de documentació.
  • Els/les professionals del Servei d’Arxiu resoldran els vostres dubtes i us indicaran com heu de procedir.

 

Com podeu rebre la documentació sol·licitada?

Documentació impresa

En el moment de la recollida de documentació caldrà portar el passaport o document similar, i signar un document assegurant que rebeu la documentació sol·licitada.

En el cas que la recollida no la faci el titular de la història clínica personalment, sinó que vingui una altra persona, caldrà que estigui autoritzada pel primer i serà necessari portar:

  • Fotocòpia del passaport o similar del titular de la història clínica
  • Passaport o similar de la persona autoritzada
  • En cas de sol·licitud de documentació d’un menor de 16 anys, cal que els
  • Autorització signada del titular de la història clínica. Descarregar formulari d'autorització de recollida

Documentació en format digital

El SAAS, per no vulnerar el dret a la intimitat dels usuaris, posa a la vostra disposició eines informàtiques que ofereixen la possibilitat de compartir fitxers de manera segura.

Se us facilitarà un document amb un codi QR, un enllaç i un mot clau per tal que accediu a la documentació que heu sol·licitat.

Us recordem que també teniu a la vostra disposició els documents clínics d'assistències i els resultats de les proves de laboratori i de diagnòstic per la imatge, a l’APP ANDORRA SALUT.

On us heu de dirigir per obtenir un document de la història clínica?

Clínica Verge de Meritxell