L’equip de professionals administratius del Servei d’Atenció a l’Usuari desenvolupa un rol fonamental actuant com a intermediaris entre els/les usuaris/es i els/les professionals i la institució.
Els/les professionals del Servei d’Atenció a l’Usuari posseeixen habilitats administratives, un important coneixement del sistema sanitari i la capacitat per donar una correcta informació i acollida, una bona imatge i una atenció de qualitat en nom propi, del col·lectiu i de la institució que representen, oferint un tracte amable, pacient i comprensiu als/les usuaris/es.
Com a part integral del sistema de salut, s’encarreguen d’una gran varietat de tasques administratives i de gestió que són essencials, oferint suport emocional quan és necessari, amb una comunicació efectiva i, transmetent un sentiment de seguretat i confiança per crear una experiència positiva en els/les nostres usuaris/es i les seves famílies:
Un dels objectius bàsics del SAAS és la millora de la qualitat assistencial, i això implica assumir de forma continuada i autocrítica l’avaluació de l’activitat, amb la finalitat d’identificar problemes i oportunitats de millora dels serveis prestats.
En aquest context, les incidències, queixes i qualsevol comentari dels/les nostres usuaris/es constitueixen una forma directa d’expressió del grau de satisfacció respecte al servei i l’assistència rebuts.
Per tant, els/les professionals del Servei d’Atenció a l’Usuari es troben a disposició de tots/es els/les usuaris/es per gestionar qualsevol incidència que vulguin exposar, així com per col·laborar en la solució d’aquesta.
La normativa del país regula les disposicions aplicables a l’atenció espiritual durant el procés d’atenció sanitària per garantir el seu accés mentre duri l’ingrés de la persona usuària. Al respecte, l’article 22 de la Llei 20/2017, del 27 d’octubre, de drets i deures dels usuaris i dels professionals del sistema sanitari i sobre la història clínica descriu expressament que:
“L’usuari del sistema sanitari té dret a atenció espiritual al llarg del seu procés de malaltia, i molt especialment al final de la vida; els centres sanitaris ho han de permetre en la mesura del que sigui possible i sempre que no suposi una distorsió de l’activitat normal del centre.”
Per tant, el SAAS també vetlla perquè durant l’ingrés hospitalari, qualsevol persona usuària pugui exercir el seu dret a rebre atenció espiritual i participar activament amb la seva comunitat religiosa o espiritual.
Per sol·licitar aquest servei us heu d’adreçar a qualsevol professional sanitari de la unitat o directament al personal del Servei d’Atenció a l’Usuari.
El sistema sanitari del Principat reconeix la llibertat d’elecció del professional mèdic tractant per part de les persones usuàries. Es tracta d’un dret que garanteix la llibertat individual i genera confiança i satisfacció.
El marc legislatiu del país reforça aquesta llibertat d’elecció de la persona usuària per tal de garantir una sanitat pública de qualitat, eficient i sostenible, suposant un pacte de confiança tàcit i un compromís de mantenir la relació pacient-personal mèdic. També dona la possibilitat de demanar, en tot moment, un canvi de professional mèdic.
Per tant, durant l’estada hospitalària, qualsevol persona ingressada pot exercir la lliure elecció de professional mèdic. Aquesta es realitza mantenint el metge o metgessa d’assignació o sol·licitant un canvi i, escollint un membre de l’equip del quadre facultatiu acreditat pel SAAS que correspongui a l’especialitat del motiu d’ingrés.
Per exercir aquest dret, només cal que li comuniqueu al personal d’infermeria de la unitat o us poseu en contacte amb el Servei d’Atenció a l’Usuari on us informaran i ajudaran amb el tràmit.
L’aparença física és un factor que pot ser important per sentir-se bé i còmode. A les persones usuàries les pot beneficiar aquesta bona imatge i, en molts casos, la disminució de les capacitats funcionals fan més difícil aconseguir la pròpia cura en aquest aspecte.
Tot i que el SAAS no disposa d’un servei intern de perruqueria per les persones usuàries ingressades, en el marc de la humanització dels centres sanitaris s’ha considerat necessari facilitar un servei mòbil de perruqueria i estètica, justificant-lo en l’efecte positiu que les cures personals i d’imatge tenen en l’autoestima de les persones, potenciant així el seu benestar.
Només cal que us poseu en contacte amb el personal del Servei d’Atenció a l’Usuari que us informarà i ajudarà amb el tràmit.
Amb la inclusió del servei de podologia a l'HNSM es vol donar resposta a la necessitat d'atenció que tenen les persones hospitalitzades en la cura dels peus i millora la seva qualitat de vida. L’atenció en la salut dels peus, com pot ser la presència d'ungles excessivament llargues o lesions sense tractar a la pell, representa un risc associat que pot provocar o agreujar ferides o lesions essent més difícil solucionar-les en el futur.
S’ha de considerar que una persona hospitalitzada necessita unes cures especials i pot tenir medicació prescrita, com anticoagulants, antiinflamatoris o antiagregants, o malalties que compliquen les cures dels peus i les ungles.
El SAAS, en el marc de la humanització dels centres sanitaris, considera necessari proporcionar a les persones usuàries un servei mòbil de podologia, justificant-lo en l’efecte positiu que aquestes cures tenen en la recuperació, benestar i prevenció de riscos durant l’ingrés hospitalari.
Només cal que us poseu en contacte amb el personal del Servei d’Atenció a l’Usuari que us informarà i ajudarà amb el tràmit.
L’equip de Treball Social està format per professionals especialitzats responsables de realitzar el diagnòstic social, orientació, informació, prevenció i suport de les problemàtiques socials que puguin presentar els/les nostres usuaris/es o les seves famílies en l’àmbit d’hospitalització aguda i sociosanitària.
Desenvolupen la seva activitat de forma coordinada amb l’equip assistencial responsable de l’usuari/a en el marc d’una atenció bio-psico-social, prestant una atenció personalitzada dirigida a l’usuari/a i la seva família, amb la finalitat que aquests puguin afrontar en millors condicions la situació de salut i malaltia.
El/la professional de treball social valora les circumstàncies socials, laborals, culturals, econòmiques, familiars i de l’entorn que incideixen o poden incidir en la situació sanitària, intervenint a partir d’una metodologia de treball estructurat, per donar una resposta global a les necessitats dels/les usuaris/es.
Els/les professionals de treball social atenen tant les persones ingressades en els diferents serveis de l’Hospital Nostra Senyora de Meritxell i la Residència el Cedre, com a les ateses en els diferents serveis i dispositius ambulatoris (rehabilitació, oncologia, unitat de conductes addictives, urgències, consulta externa...).
Podeu sol·licitar una cita posant-vos en contacte amb l’àrea de consultes externes del SAAS, al telèfon 871100.
El servei de voluntariat del SAAS va néixer l’any 1994.
Durant anys aquest programa ha anat agafant forma i actualment és un servei dins del SAAS que compta amb un nombre important de voluntaris/es.
Una de les nostres funcions és acompanyar a aquelles persones que es troben en situació de solitud per les seves circumstàncies sociofamiliars, o el complement dels/les familiars per alleugerir les sobrecàrregues estant al costat de la persona hospitalitzada mentre el/la familiar fa gestions fora del centre.
Totes aquestes tasques les realitzem sota el compromís del secret i la confidencialitat i respectant sempre tant la voluntat del/la usuari/a per a ser ajudat, com la tasca dels/les professionals sanitaris que tenen cura de l’estat de salut d’aquest/a.
Requisits per ser voluntari/a al SAAS:
Què et demanem?
Contacte: