Inici / Guia per a l’ingrés hospitalari

Guia per a l’ingrés hospitalari

La Direcció de l'Hospital Nostra Senyora de Meritxell us dóna la benvinguda. Amb aquesta breu presentació ens donem a conèixer i, al mateix temps, us demanem la vostra col·laboració per a un millor funcionament.

L'admissió

El Servei d'Admissions està a la vostra disposició per a qualsevol dubte o informació relatius a la gestió administrativa. Està situat a la planta baixa (recepció general). El seu horari és de 7 a 21 hores (tel. 3016).

A fi de complimentar les dades personals, és necessari presentar un document que us identifiqui. Si sou beneficiari de la Caixa Andorrana de Seguretat Social (CASS), cal que en presenteu l'acreditació. En cas de disposar d'una altra assegurança, cal esmentar-ho, a fi de donar-vos a conèixer els vostres drets econòmics. És norma de l'Hospital l demanar, a l'ingrés, un dipòsit a compte de les despeses.

Atenció a l'usuari

El Servei d'Atenció a l'Usuari està a la vostra disposició per a qualsevol suggeriment o reclamació. (Planta baixa, tel. 3011), tots els dies feiners, de 07.00 a 20.00 hores.

També disposem d'impresos de reclamacions a les recepcions de les diferents plantes.

Servei voluntariat

L'Hospital Nostra Senyora de Meritxell compta amb un equip de voluntaris/voluntàries de diverses nacionalitats disposats a ajudar-lo. La seva tasca principal és fer companyia i atendre altres necessitats no assistencials dels pacients ingressats que ho desitgin. Si voleu que un d'ells us visiti per passejar, conversar, llegir, …truqueu al 871000 extensió (3926).

Informació mèdica

Demaneu al vostre metge tota la informació que desitgeu. Només ell us pot respondre de forma convenient. Si voleu que sigui un familiar l'informat, indiqueu-ho al metge o a la infermera.

Teniu dret a sol·licitar un canvi de metge. Podeu fer-ho mitjançant el Servei d'Atenció a l'Usuari.

L'alta

Correspon al metge autoritzar l'alta hospitalària. Abans de marxar comproveu que no us oblideu res. El Servei de Facturació/Caixa us avisarà quan s'hagin enllestit les gestions administratives. Si preciseu algun tipus de transport, comuniqueu-ho amb antelació a la infermera. Si heu donat el nom del vostre metge de capçalera, aquest rebrà un informe sobre la vostra hospitalització, amb les indicacions per continuar el vostre control. Teniu dret a un informe d'alta al sortir de l'Hospital.

Medicaments

No prengueu cap medicament per iniciativa pròpia. Si en ingressar porteu medicaments, els haureu de lliurar a la infermera de servei. Us seran retornats en el moment de l'alta.

Pot ser que durant l'estada hospitalària canviïn algún dels seus medicaments per equivalents terapèutics. Sinó accepteu els canvis us podríeu trobar amb problemes pel que fa al reemborsament per part de la CASS.

Aliments

Per seguretat vostra, no consumiu menjars ni begudes de l'exterior. La vostra alimentació la decideix el metge i és controlada per la dietista de l'Hospital. Si us assignen una dieta normal, tindreu l'opció d'escollir entre dos menús. Per a qualsevol dubte, podeu demanar la visita de la dietista de l'hospital.

Sortides d'emergències

En cas d'emergència disposeu de sortides als extrems de cada unitat d'hospitalització. Dins de totes les habitacions, i també als passadissos, hi trobareu un plànol assenyalant les sortides, així com les instruccions en cas de foc.

Seguiu però, les instruccions que us donaran la infermera i les persones identificades com a Equip d'Intervenció.

La vostra habitació

Us demanem la vostra col·laboració per mantenir-la ordenada i en bon estat. Assenyaleu al personal qualsevol desperfecte o manca de funcionament.

Articles d'ús personal

No us oblideu de portar:

  • Sabatilles
  • Camises de dormir o pijames
  • Bata
  • Estris d'higiene personal (gel de dutxa, xampú, crema hidratant, raspall de dents i dentifrici, pinta, colònia, etc.)

Silenci

En benefici de tots, procureu parlar en veu baixa. Eviteu fer sorolls innecessaris, així com mantenir converses en els passadissos. Penseu en els altres malalts. Si disposeu d'aparell de ràdio o de TV, controleu-ne el volum.

A l'extrem de cada unitat d'hospitalització disposeu d'una sala d'estar.

Visites

Per facilitar el descans dels malalts, no es permeten les visites a partir de les 22.00 hores. Cal presentar la tarja d'acompanyant nocturn per accedir a l'Hospital Nostra Senyora de Meritxell a partir de les 22.00 hores, l'accés s'ha d'efectuar per l'entrada d'Urgències. Al oment de l'alta, l'haureu de retornar al Servei de Caixa. Procureu que les visites siguin curtes, cal no fatigar el pacient. No és recomanable més de dos visitants alhora. A fi d'evitar contagis, és recomanable que els infants menors de 7 anys no visitin els pacients.

Objectes de valor i diners

L'Hospital té una caixa forta a disposició dels pacients i no es fa responsable dels diners i/o objectes de valor que no hagin estat dipositats per a la seva custòdia. És preferible no dur joies durant l'estada hospitalària ja que interfereixen en algunes exploracions. També cal que tingueu cura de les pròtesis dentals i les ulleres/lentilles si en sou portador. Tanqueu l'armari amb clau si us heu d'absentar de l'habitació.

Aparcament

Entrada per l'Avinguda Fiter i Rossell. Disposa de 4 places per a minusvàlids, degudament senyalitzades. Per abonar l'import, cal fer-ho al caixer automàtic situat a la planta S6 (entrada aparcament).

Enfront de la Clínica Verge de Meritxell, hi ha una parada de taxi. També podeu demanar un taxi adreçant-vos al personal de Recepció General de l'Hospital.

Cafeteria

La cafeteria pública es troba situada a la planta baixa. L'horari d'obertura és de 07.30 h a 22.00 hores, tots els dies de l'any. Els malalts ingressats només hi poden accedir amb autorització mèdica i vestits de carrer.

Si un acompanyant vol quedar-se a menjar a l'habitació, ho pot fer sol·licitant-ho directament a la cafeteria (tel. 3920). Ha de demanar-ho abans de les 11 del matí i les cinc de la tarda i se li portarà a la mateixa hora que se serveix el dinar i el sopar a la planta on es troba ingressat el pacient.

Telèfons i correus

El telèfon de l'Hospital és el 87 10 00.

Demaneu al Servei d'Admissions el vostre codi personal i disposareu de línia directa a l'exterior, tant per trucar com per rebre trucades. El servei de telefonia té un límit de trucades fins a 40 euros. Si desitja ampliar el crèdit, ho pot fer sol·licitant-ho telefònicament a l'extensió 3016 o directament al servei d'administració, situat a la planta baixa.

Hi ha telèfons públics a totes les plantes d'hospitalització, al costat dels ascensors públics. També en trobareu a la planta baixa, al costat de la Recepció General.

Si necessiteu dipositar una carta al correu, adreceu-vos al Servei d'Admissions.

Caixer automàtic

Disposeu de dos caixers automàtics que es troben a la planta baixa de l'Hospital Nostra Senyora de Meritxell.

Llit d'acompanyant

Si desitgeu que algun acompanyant es quedi a la nit, podeu adquirir els tiquets a la Caixa Central (planta baixa). Lliureu-lo al personal d'infermeria i us faran el llit d'acompanyant.

Televisió

Si voleu veure la TV, heu d'adquirir el tiquet corresponent a les màquines situades a cada planta d'hospitalització (al costat dels ascensors). Podeu veure de manera gratuïta Andorra Televisió, i dos canals interns amb informació sobre el funcionament de l'Hospital Nostra Senyora de Meritxell i sobre diversos serveis i activitats del país.També us oferim un canal musical gratuït.

També disposeu de servei gratuït de WI-FI. Per activar-lo contacteu amb Caixa Central.

Altres prestacions

  • Servei de podologia
  • Servei de perruqueria
  • Servei d'acompanyament

Aquestes prestacions es poden demanar al Servei d'Atenció a l'Usuari (tel. 3011) i han de ser abonades directament al prestador.

Servei religiós

Podeu sol·licitar assistència espiritual i religiosa al Servei d'Atenció a l'Usuari. Es disposa d'una capella situada a la planta baixa de la Clínica Verge de Meritxell, oberta durant el dia. Tots els diumenges i festius, s'hi celebra la Missa a les 12.00 hores.

Tota persona que faci ús de l'Hospital té dret a:

  • Rebre un tracte digne, personalitzat i respectuós sense discriminació d'edat, sexe, raça, ideologia, religió o condició sòcio-econòmica.
  • Ser atès amb agilitat i correcció.
  • Elegir el metge i que aquest mantingui el secret sobre la seva malaltia.
  • Ser tractat amb respecte, dignitat i preservant sempre la intimitat personal.
  • Tenir accés a una informació comprensible, suficient i continuada sobre la seva malaltia.
  • Que les seves dades personals siguin tractades amb els mitjans adequats per garantir-ne la seva seguretat i confidencialitat.
  • Optar per abandonar l'Hospital, fins i tot en contra de l'opinió del metge, sempre que motius de seguretat o salut pública no ho desaconsellin.
  • Demanar assistència espiritual i religiosa.
  • Disposar d'un informe escrit quan se'l doni d'alta d'hospitalització o quan surti del Servei d'Urgències.
  • Presentar suggeriments o reclamacions.

Tota persona que faci ús de l'Hospital té el deure de:

  • Col·laborar amb l'equip assistencial facilitant una informació completa i fidedigna.
  • Col·laborar en el compliment de la normativa de l'Hospital i respectar les instal·lacions.
  • Signar un document d'alta voluntària en cas de marxar de l'Hospital sense l'alta mèdica, en el qual s'eximirà a l'Hospital, a partir d'a-quell moment, de tota responsabilitat.

Desitgem millorar l'atenció contínuament i per això necessitem la vostra opinió en deixar l'Hospital.

Us demanem d'omplir el qüestionari que se us ha lliurat a l'ingrés i dipositar-lo en qualsevol de les bústies de suggeriments col·locades en les plantes d'hospitalització i també a la planta baixa.

Normativa Accés a Wi Fi de Pacients

L'Hospital Nostra Senyora de Meritxell posa a disposició dels seus pacients i visitants un servei gratuït de connexió Wi-Fi.

Pot sol·licitar l'activació de la connexió a la Caixa Central situada al costat de la Recepció General, entre les 09.00 hores i les 21 hores, on se li proporcionarà un usuari i una contrasenya.

La majoria dels equips són compatibles Wi-Fi. Però el Centre no pot garantir la compatibilitat del seu equip amb la xarxa del Centre.

Es recorda als usuaris que les seves transmissions no són tan segures com les d'un cable de xarxa, i han de prendre les precaucions per tal de no revelar dades sensibles.

Les impressores no estan disponibles a través d'aquesta connexió.

El SAAS es reservarà la limitació de l'ample de banda i els accessos a diferents serveis.

El personal del departament d'informàtica no està disponible per a ajudar amb la configuració de la connexió Wi-Fi en el seu dispositiu, ni per resoldre qualsevol altre problema tecnològic que pugui tenir.

Els usuaris assumeixen tota la responsabilitat per la configuració, la seguretat, o el contingut del seu dispositiu en particular. El Centre no assumeix cap responsabilitat en aquest sentit.

Segueixi els següents passos per establir la connexió:

  • Seleccioni la Xarxa “Hospital”
  • Després d'estar connectat, intenti navegar per Internet i a continuació ens demanarà l'usuari i la contrasenya que s'ha facilitat

Descàrrec de responsabilitat

Qualsevol ús de la connexió a Internet del Centre amb fins il·lícits, inadequats o obscens està prohibit. Els usuaris han de complir amb totes les lleis vigents incloent l'acceptació de les seves polítiques, directrius, reglaments i es reserva el dret de prendre les mesures apropiades per garantir el compliment.

Davant qualsevol violació de les polítiques, directrius i regulacions es procedirà a la suspensió o la pèrdua del privilegi d'utilitzar el Servei.

Qualsevol activitat il·legal serà objecte de denuncia a les autoritats pertinents.